tisdag 17 januari 2012

Tortyr på hög nivå

Ja, igår var vi som sagt och vägde oss efter en veckas viktväktarmat.
Jag blev lite besviken för jag hade trott på ett större nedgång än 1,1 kg, men det var ju i alla fall ett kilo åt rätt håll.
Mats hade gått ner 3,3. Hur orättvist är inte det?!
Varför ska killar ha så mycket fördelar? De går fortare ner i vikt, de behöver inte ha mens och föda barn.....ja, jag ska inte fortsätta på den här linjen för jag vill inte orsaka ett krig.
Men, jag är jättestolt över honom....faktiskt! Det vara den lilla bitterheten som talade.

Nåväl, tillbaka på jobbet var jag schemalagd två timmar i bistron. Vilket hån!
Där står jag bland en massa gofika......å inte får jag äta nåt.


Jag höll ut och kände mig en aning starkare efter den upplevelsen. Det gäller att hålla målbilden framför ögonen när man hamnar i sådana situationer och fundera på VARFÖR man gör det man gör och HUR man hamnat där man är idag.

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!